טבעות אירוסין – המדריך המקוצרר

חתן צעיר שהלך לחפש טבעת אירוסין לאהובתו, התבלבל בוודאי לנוכח שפע הגדלים, הסגנונות והאפשרויות של היהלומים השונים. כל אחד רוצה כמובן את הטוב ביותר עבור אשתו לעתיד, אולם כיצד תדעו להעריך את האבן שלפניכם ?

 Cut

הוא בדרך כלל מלה בה משתמשים יהלומנים כדי לתאר את צורת היהלום. צורות היהלום השכיחות הן: עגול, מרקיז (אובלי), פרינסס (מלבני מעט), לב וצורת אגס. אך החיתוך איננו מתייחס רק לצורה: יהלום חתוך כהלכה ינצוץ, בעוד שיהלום שנחתך בצורה לא מיומנת אינו מבריק, הוא עמום, ויכולות להיות בו נקודות כהות. חיתוך טוב יוכל לפצות על גודל, בהירות או צבע לא מושלם.   
טבעות אירוסין יפות תלויה גם בכמה קראט הן שוקלות.

קראט מתייחס למשקל האבן: קראט אחד שווה לחמישית גרם. קראט מתחלק למאה נקודות,  וכאשר יורדים בנקודה או שתיים – הדבר משפיע על שלמות האבן ועל מחירו של היהלום. משום שהיהלומים עצמם הם תלת מימדיים, אבנים במשקל זהה יכולות להיראות בגודל שונה. לדוגמה, יהלום קראט אחד משובח שנחתך בעבר יהיה צר וארוך (משום שהחיתוך נעשה ביד), לעומת יהלום קראט אחד שנחתך בימינו על ידי מכונה, שיהיה רחב יותר.

  – צבע
יהלום מוערך במיוחד כאשר אין לו צבע כלל, או כשיש לו צבע חזק במיוחד (צבעוני). כדי לציין את צבעם של היהלומים, משתמשים באותיות שבין D לביןZ: D מייצג את האבן היקרה ביותר (חסרת הצבע), וככל שמתקדמים באותיות ישנן נגיעות קלות של צהוב, חום או אפור, וכך שווי האבן נמוך יותר. אפשר לבחור עד יהלום המסומן באות G  מבלי לראות הבדל בצבע.

 בהירות טבעות האירוסין
קריטריון זה מתייחס לאיכות האבן ביחס לפגמים הפנימיים שלה. יהלומים, כמו קריסטלים טבעיים, עלולים לסבול מבועות, שברים ואפילו קריסטלים אחרים בתוכם. האבן המדורגת במקום הגבוה ביותר מסומנת באותיותFL  וגםIF שהן נדירות. רוב היהלומים המיועדים לתכשיטים מסומנים באותיותVVS1, VVS2, הדרגה הבאה היאVS1,  VS2 ואחריה S1,S2, כאשר בדרגות אלה ניתן לראות את הפגמים רק בזכוכית מגדלת. אבנים בעלות בהירות נמוכה מסומנות באות l (I1, I2, I3) וכאן אפשר לראות את הפגמים בעין רגילה: שברים, עננות או נקודות שחורות.

זוג משמיים
טבעות האירוסין וטבעות הנישואין צריכות להיראות טוב אחת ליד השנייה, ועל היד אותה הן מעטרות. כמו אקט הנישואין, הזיווג הזה מיועד להיות לנצח, לכן כדאי לבחור טבעות המשתלבות זו עם זו.

השארת תגובה